خرید بیل تراکتور

ممکن است همگان تراکتور را ابزاری کاربردی در زمینه کشاورزی بدانیم. امروزه تراکتور ها نقشی مهم در زمینه فراهم کردن شرایط برای کشت و کار دارند. اما در واقع باید گفت که تراکتور خود به تنهایی فقط یک نیروی محرکه کارآمد است. نصب ابزار های مناسب بر روی تراکتور می تواند نیروی محرکه را برای انجام امور مختلف مهیا کند.

یکی از ابزار هایی که می تواند کاربری تراکتور را چندین برابر کند و نقش مهمی در کشاورزی داشته باشد بیل تراکتور است. استفاده از نیروی قوی تراکتور و نصب ابزاری مانند بیل به شکا ها و اندازه های مختلف می توانیم کار های بسیاری را با کیفیت بالا و سرعت عالی انجام دهیم. شاید کاری را که برای انجام آن نیاز به ده ها نفر و روزهای طولانی بود امروزه با کمک بیل تراکتور در کمترین زمان انجام می دهیم.

 

بیل های تراکتور دارای العاد و اندازه های مختلفی است که برای اموری خاص به اشکال گوناگون طراحی شده است.

خرید بیل جلوی تراکتور کشاورزی

این نوع از بیل ها از ابزار های کاربردی برای تراکتور هستند که در جلوی آن متصل می شوند. نصب این بیل ها می تواند تراکتور شما را به نحوی مجهز کند که برای امور کشاورزی و صنعتی بیشتر از پیش مهیا شود. به عنوان مثال از آن برای جابجایی خاک زمین های کشاورزی، ساخت مسیر، حمل و پخش کود، صاف کردن زمین های کشاورزی و… استفاده می شود. با سرعت و دقت بالا می توان بستری مناسب را برای کشت و کار با بیل جلوی تراکتور به وجود آورد. علاوه بر موارد فوق می توان به راحتی وسایل مورد نیاز را نیز در حد معقول با کمک بیل جلوی تراکتور جابجا کرد و به کار ها سرعت بخشید.

پر کردن ناهمواری ها توسط بیل جلوی تراکتور یکی دیگر از کاربردهای آن است. به دلایل مختلف زمین های کشاورزی بعد از مدتی دچار بر جستگی یا فرو رفتگی هایی می شوند. این فرو رفتگی و گودال ها مشکلات متعددی را به وجود می آورند. آب در آنها جمع می شود و می تواند کیفیت کشاورزی را کاهش دهد. با کمک بیل جلوی تراکتور می توان این فرو رفتگی و گودال ها را پر نمود و سطحی هموار به وجود آورد. به دلیل این فرو رفتگی ها محصولات کاشته شده کیفیت خود را از دست می دهند و یا خراب می شوند. با مسطح کردن و یک نواختی زمین می توان مساحت بیشتری را برای دریافت محصول مرغوب تر مهیا کرد. قسمت هایی از زمین که به دلیل عدم ناهمواری کشت نمی شوند را می توان در کمترین زمان به محلی خوب برای کشت و کار بدل کرد.

خرید انواع بیل جلوی تراکتور

بیلهای جلوی تراکتور نیز بنا بر نوع کاربرد گونه های مختلفی دارد. بیل های جلوی تراکتور در انواع باغی و زراعی وجود دارد که بر حست نیاز شما بسته و تعبیه می گردد. انواع 4 جک و همچنین 3 جک از جمله انواع بیل جلوی تراکتور هستند که به آن اشاره خواهد شد و کاربرد های آن و خصوصیات مورد بررسی قرار می گیرد.

در میلن بیل های جلوی تراکتور می توان به انواع بیل لودری اشاره کرد.بیل های لودری جلو تراکتور از انواع پر کاربرد به حساب می آیند که در این ناحیه برای امور مختلف متصل می شوند. این بیل ها برای امور خاک برداری، مسطح کردن، صاف کردن سطوح، جابجایی و … کاربرد فراوانی دارند.

بیل های لودری جلوی تراکتور می توانند بر روی انواع تراکتور های 1500، 800 و 399 متصل شوند. به راحتی وصل شده و به هیچ وجه نیاز به این نیست که برای آنها پمپ و شیر لحاظ گردد. البته در این موارد قدرت آنها از دبی موتور تراکتور گرفته می شود که مقدار قابل ملاحظه و زیادی نیست و صرفا جهت انجام عمور معمول و متداول مناسب است. البته این کار سهولت استفاده را بیشتر نموده و هزینه های اضافی در بر نخواهد داشت. اما اگر تمایل بر این است که با این بیل ها بتوان کارهای بیشتری انجام داد و امور سنگین تری را نیز به راحتی از پیش رو برداشت مدار هیدرولیک لازم است. می توان با نصب یک مدار هیدرولیک با قدرت بیشتر و مطمئن کار هایی با قدرت بیشتر و سنگین تر را به سهولت انجام داد.

خرید بیل جلو تراکتور لودری 4 جک

در مطلب بالا با بیل های لودری تا حدودی آشنا شدیم. یکی از انواع بیل های جلو تراکتور لودری نوع 4 جک هستند. این نوع از بیل ها قدرت و کارایی بالاتری از خود نشان می دهند. معنی بیل 4 جک به این منظور است که در این بیل های لودری 4 جک هیدرولیکی تعبیه شده است که در دو ناحیه جای گرفته اند. این دو سمت به طور یکنواخت فشار و قدرت را اعمال می کنند و زمینه ساز  هستند که تعادل بیشتری در انتقال نیرو به وجود آید. در زمان جابجایی بار این تعادل و استحکام بیشتر به چشم می آید. قدرت بالای این نوع از بیل های لودری سبب می شود که آنها گزینه ای مناسب و کاربردی برای امور صنعتی و کشاورزی باشند.

بیل جلو تراکتور لودری 3 جک

این بیل دارای 3 جک هیدرولیکی است که برای امور مختلف به کار می رود. در بالا به انواع 4 جک اشاره شد. به نسبت انواع 4 جک قدرت و تعادل کمتری دارد اما با این حال اگر توقع انجام امور سخت و سنگین را ندارید می توانید به راحتی به این نوع از بیل های لودری اکتفا کنید. به خوبی از مسئولیت های فراوانی در مزارع و مکان های معمولی بر می آید. در مزارع کوچک و دامپروری ها مورد استفاده زیادی قرار می گیرد و و برای امور خاک برداری، مسطح کردن ، جابجایی کود و … به کار گرفته می شود.

نکات قابل توجه در زمان خرید بیل جلو تراکتور لودری

در زمان خرید بیل های لودری جلو تراکتور همواره نکاتی را باید مد نظر داشته باشید تا خریدی مطمئن و درست را تجربه کنید. در ادامه به این نکات اشاره می گردد:

  • باید نوع کار و حجم آن را در نظر بگیرید. کارهای سنگین از انواع سبک تر می تواند به بیل اسیب برساند . بازده مناسبی را از آن شاهد نباشیم.
  • نکته مهم دیگر جنس بیل و آلیاژ به کار رفته در آن است که اهمیت زیادی دارد. ورقه های مورد استفاده باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و در عین حال وزن خوبی داشته باشد.
  • مونتاژ و فیت شدن ورقه و اجزا باید با کیفیت بالا انجام شده باشد تا کاملا فیت شده و شاهد لقی در آن نباشیم.
  • رنگ به کار رفته نیز از اهمیت برخوردار است و در بیشتر مواقع شاهد هستیم که از انواع اپوکسی دو جزئی استفاده شده است که رنگی محافظ و مقاوم است.
  • ناخن های به کار رفته در سر بیل نیز اهمیت دارد. باید جنس مقاوم و فولاد ضد سایش باشد تا فرسایش کمتری را به مرور زمان داشته باشد.
  • به این نکته دقت داشته باشید که بیل لودری مورد نظر شما قابلیت نصب بر روی تراکتور شما را داشته باشد. انواع تراکتور های مرسوم در بازار مانند فرگوسن قابلیت این را دارند که بیل های لودری کوجود در بازار را پذیرا باشند.
  • حتما از مشاوره کارشناسان استفاده کنید و حجم و نوع کار خود را به اطلاع افراد با تجربه بگویید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

عوامل موثر در قیمت بیل لودری تراکتور

عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی قیمت بیل لودری تاثیر گذار است.در زمان خربد بیل لودری تراکتور عواملی چون جنس آلیاژ، کیفیت ساخت آن، رنگ به کار رفته و تعداد جک ها می تواند موثر باشد. با توجه به میاز شما و نوع کاربری می تواند این قیمت تغییر داشته باشد. با مشاوره از افراد متخصص در این زمینه و شرح کامل امور کاربردی می توانید انتخابی درست داشته باشید و با هزینه معقول آنچه را که به آن نیاز دارید را تهیه نمایید.

بیل لودری جلو تراکتور برای چه تراکتور هایی مناسب است؟

شاید برایتان سوال باشد که آیا تراکتور من این قابلیت را دارد که بیل لودری روی آن نصب شود؟ تراکتور های مرسوم که در ایران استفاده می شوند در بیشتر موارد بیل لودری طوری طراحی می شود که با این مدل ها هماهنگ باشد. در ادامه این تراکتور های کرسوم که این قابلیت را دارند معرفی می شود:

  • تراکتورهای رومانی utb
  • تراکتورمدل فرگوسن 285 که دارای یک دیفرانسیل است
  • تراکتو فرگوسن 285 مدل های دارای دو دیفرانسیل
  • تراکتور فرگوسن مدل mf 299
  • تراکتور فرگوسن مدل mf 399
  • تراکتور های فرگوسن 475، 485، 800

خدمات نصب و فروش بیل لودری تراکتور

زمانی که به نتیجه رسیدید که چه نوع بل برای تراکتور شما مناسب است و می تواند نیاز کاری شما را بر طرف نماید نصب آن می تواند توسط کادر مجرب بعد از خرید انجام شود. البته در بیشتر موارد این نصب بنا بر نیاز و تقاضای مشتری انجام می شود و اجباری در آن نیست چه بسا افرادی هیتند که توان نصب و راه اندازی بیل لودری را خود دارند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر این کار توسط افراد غیر متخصص و کم تجربخ انجام شود ممکن است موجبات خسارت و خرابی قطعات شود. در این زمان است که شامل گارانتی و خدمات بعدی نخواهد بود. اگر بیل مورد نظر بر روی تراکتوری دیگر نصب است می توان آن را انتقال داد اما بهتر است این کار توسط افراد متخصص انجام شود.

ویژگی های بیل لودری تراکتور

ویژگی ها و توانایی هایی در این بیل های لودری وجود دارد که بهتر است بدانید تا انتخابی بهتر داشته باشید. در ادامه به این قابلیت ها و ویژگی ها اشاره می شود:

  • بالاترین ارتفاعی که برای بارگیری توسط این بیل ها در نظر گرفته شده است 4 متر می باشد.
  • باکت می تواند در زمانی اندک و به راحتی توسط افراد انجام شود
  • دو عدد تکیه گاه وجود دارد که به منظور نشیمت وجود دارد و کار با آن را راحت تر می نماید.
  • در ساخت بیل های لودری باید ورق هایی با کیفیت بالا استفاده شود و اکثر بیل های خوب دارای این ویژگی هستند.
  • برای کارایی بهتر و سالم ماندن بیل های لودری ورق های به کار رفته در آن باید کامل فیت باشد و لقی در آن وجود ندارد.
  • پین های بیل لودری تراکتور باید مقاوم و از فولاد ضد سایش درست شده باشد.
  • بر روی پین های موجود شیار هایی تعبیه شده است تا بتوان بهتر گریس کاری کرد و راحت تر این کار انجام شود.
  • بیل های لودری باید شیلنگ هایی با کیفیت داشته باشند. شیلنگ هایی با مقاومت بالا و تحمل 330 بار برای این کار لازم است. برای محقق شدن این منظور بیشتر از شیلنگ هایی استفاده می شود که الیاف فلزی دارد. بست های استاندارد و با کیفیت هم از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتواند جلوی هر گونه نشتی را بگیرد.
  • رنگ اپوکسی دو جزئی حتما باید در این بیل ها استفاده شود. این رنگ ها تنها نقش رنگ نئارند و عاملی برای محافظت هستند تا در برابر عوامل خارجی از خود مقاومت نشان دهند.
  • ناخن های بیل هم باید از جنسی باشد که تحمل و مقاومت بالایی داشته باشد و در مقابل سایش ایستادگی خوبی نشان دهد. برای این منظور باید از جنس فولاد ضد سایش درست شده باشد.

اجزای بیل لودری تراکتور

قطعات کشاورزی خود از اجرای مختلفی تشکیل شده است. باید این قطعات را به خوبی شناخت و از آنها مراقبت نمود و در صورت نیاز سرویس گردد. عدم کارایی و بی دقتی در سلامت اجزا می تواند موجب عدم کارایی و خسارت گردد. در این وسیله نیز اجزایی وجود دارد که به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

  • جک بیل لودری جلو تراکتور
  • لودر
  • شاسی و اسکلت بیل لودری
  • لیور بیل لودری
  • باکت ها و بازو ها در بیل لودری
  • شیلنگ بیل لودری و پیچ و مهره های آن
  • پمپ هیدرولیک بیل لودری

البته پمپ هیدرولیک برای همه بیل های لودری الزامی نیست. اگر خواهان این باشید که بیل لودری توان و کارایی بالاتری باشد می توان آن را به پمپ های هیدرولیک تجهیز نمود تا قدرت بیشتری را از آن شاهد باشیم. بعد از نصب پمپ هیدرولیک شاهد بالا تر رفتن کارایی و سرعت بالاتر در انجام کار ها خواهیم بود. پمپ های مختلف 6 و 9 پیستونی وجود دارد که با توجه به نیاز و کاربرد شما می تواند استفاده شود و کیفیت کاربری این وسیله را ارتقا داد.

نگهداری بیل لودری و نکات ایمنی مربوط به آن

نکاتی را باید رعایت کنید تا این وسیله هم کارایی بهتری برای شما داشته باشد و هم سالم مانده و عمر طولانی تری داشته باشد. در ادامه به این نکات اشاره می شود:

  • قبل از شروع و استارت به کار حتما بررسی کنید که اجزا و اتصالات به بهترین وجه محکم و در جای مناسب هستند.
  • از روغن هیدرولیک مناسب استفاده شود تا کیفیت کاربری بهتری را شاهد باشیم و هم وسیله عمری طولانی تر داشته باشد.
  • باید دقت کنید که در زمان در خاک بودن باکت بیل داخل خاک جهت آن عوض نشود. این بدین معناست که نباید در این زمان دور زد تا از مسیر مستقیم خارج شود.
  • در زمان عملیات و خاک برداری دقت کنید که مقدار دو سوم از بیل درگیر باشد.
  • در زمان جابجایی چیز های مختلف با بیل لودری فشار زیاد تری وارد می گردد. اگر این کار طولانی مدت است و یا مسافت زیادی دارد باید ارتفاع را کم نمایید. باید این فاصله کم باشد و حدود 40 سانت یا نیم متر از سطح زمین باشد.
  • باید در فواصل زمانی مشخص اجزای بیل بررسی و مفاصل آن به طور دقیق بازرسی و گریس کاری شود. تقریبا هر 80 ساعت کار با بیل لودری این بازدید و سرویس توصیه می گردد.
  • اگر زمان طواتنی تر حدود 200 ساعت کار مفید با بیل لودری انجام شود باید فیلتر روغن نیز مورد بررسی قرار گیرد. بعد از این مدت باید فیلتر روغن در آورده شده و با گازوئیل شستشو داده شود.

خرید بیل کانال کن

از دیگر بیل هایی که به تراکتور وصل می شود و می تواند عملیات های کشاورزی را سرعت بخشد بیل کانال کن است. کاربرد های کاربردی و متنوعی دارد و در امور باغی و زراعی می تواند سرعت بیشتری به کار بدهد و به طور یکدست و سریع این کار را انجام دهد.. علاوه بر کشاورزی با توجه به نوع کاری که انجام می دهد می تواند در زمینه های مختلف دیگر صنعتی نیز کاربرد فراوانی داشته باشد. اموری مانند ساخت مسیر برای عبور لوله ها، حفر گوذال و حفره ها، مهیا سازی و کندن برای کاشت نهال، کود دادن و … از جمله کارهایی است که با بیل کانال کن انجام می شود. البته باید بدانید که این بیل مانند دیگر بیل های مکانیکی و حرفه ای آنقدر هم قوی نیست ولی بار هم می توان از آن در امور دیگر چون ساخت ساز به طور سبک و کشاورزی استفاده نمود. در مواردی هم برای بار زدن و جابجایی خاک و دیگر موارد کاربرد دارد. سرعت جابجایی و کندن کانال و حفره با این بیل بالا بوده و نیروی انسانی کمتری را می طلبد ودر زمان کم نتیجه دلخواه انجام می گردد. از نظر حجم و اندازه کوچک است و به راحتی می تواند بر روی تراکتور نصب شده و دستگاهی کاربردی برای امور مختلف باشد. نسبت به ماشین آلات حرفه ای برای این کار قیمت مناسبی دارد و می تواند در زمانی اندک روی تراکتور نصب شود. هزینه نگهداری کمتری نیز نسبت به ماشین آلات بزرگ و حجیم برای این کار دارد. این نوع از بیل های تراکتور این قابلیت را دارند که گودال هایی حداکثر با عمق 3 متر را حفر کنند. بیل کانال کن می تواند روی تراکتور های مختلفی نصب گردد. تراکتور های 4 سیلندر و 6 سیلندر می توانند به راحتی به این وسیله تجهیز شوند و برای آنکه کارایی بیشتری داشته باشند برای آنها سیستمی هیدرولیک تعبیه می گردد.

خرید بیل صاف کن تراکتور

دیگر وسیله و بیلی که بر روی تراکتور ها نصب می شود و می تواند این وسیله را به وسیله مورد نظر ما تبدیل کند بیل صاف کن است. هموانطور که از اسمش مشخص است وظیفه آن صاف کردن سطوح است. در زمان کشاورزی و مهیا کردن زمین لازم است که سطوح شیب دار یا ناهموار آماده شود تا کشت و کار به بهترین شیوه انجام شود. بیل صاف کن در کمترین زمان ممکن و با کیفیت مطلوب سطحی صاف و یکنواخت را ایجاد می کند که در شرایط عادی زمان بر خواهد بود و کیفیت مناسبی نیز نسبت به این وسیله نخواهد داشت. خاک صاف و یکنواخت می تواند بر روی کیفیت محصولات نیز اثر گذار باشد و سبب شود که آب به طور یکنواخت به گیاه برسد و مواد غذایی و کود نیز به بهترین نحو به گیاه و درختان هدایت شود. زیرا زمین ها و محل های کشت محصولات اگر دارای نا همواری و شیب باشد به طور یکنواخت آبیاری نخواهد شد و یا مقدار زیادی آب به آن می رسد و یا اینکه مناطقی کمتر آب دریافت می کنند. در ضمن سطح صاف و مطلوب می تواند در مصرف آب نیز صرفه جویی کند و از فرسایش خاک هم جلوگیری به عمل آورد. علاوه بر آسان شدن امور کشاورزی می تواند ابزاری مفید برای بازده بیشتر و حفظ طبیعت نیز باشد. این ویژگی سبب شده است که بیل های صاف کن علاوه بر امور کشاورزی در زمینه عمرانی نیز کاربرد داشته باشد. این بیل ها که از فولاد مقاوم ساخته شده اند به تراکتور وصل شده و عملیات به راحتی انجام می شود.

بیل صاف کن های تراکتور

با توجه به شرایط و نیاز شما بیل های صاف کن تراکتور می تواند در ابعاد مختلف تولید شود. در ادامه این مطلب نمونه هایی از این بیل ها مثال زده می شود:

  • بیل صاف کن تراکتور کشاورزی دنده دار به طول 1.4 متر
  • بیل صاف کن تراکتور کشاورزی دنده دار به ابعاد 1.6 متر
  • بیل صاف کن تراکتور کشاورزی دنده دار به طول 1.7 متر
  • بیل صاف کن تراکتوری زراعی 2.8 متری
  • بیل صاف کن تراکتور زراعی 2.4 متری
  • بیل صاف کن تراکتور کشاورزی 1.5 متری
  • بیل صاف کن پشت تراکتور زراعی 1.5 متری
  • بیل صاف کن تراکتوری 1.7 متری

انواعی از بیل های صاف کن وجود دارد که جهت اموری خاص کوچک تر طراحی می شوند. این بیل های کوچک این قابلیت را دارند که بر روی تیلر هم وصل شوند و در مکان های کوچک تر نیز مورد استفاده قرار گیرند.

مزیت استفاده از بیل صاف کن تراکتور

مزیت های این نوع از بیل ها به شرح زیر است:

  • صاف و یکدست کردن زمین های زراعی و یا کشاورزی
  • محصولات به دلیل شرایط یکنواخت به طور یکدست رشد می کنند و آب و مواد غذایی به طور یکسان توزیع می گردد.
  • زمانی که سطح کشت مهیا گردد فضای بیشتری در اختیار خواهیم داشت و به طور میانگین 3 الی 5 درصد سطح زیر کشت بیشتری در اختیار خواهیم داشت.
  • به خوبی می توان مصرف آب را مدیریت نمود و از هدر رفتن آن جلوگیری کرد.
  • با استفاده از بیل صاف کن علف های هرز و رشد آنها کنترل می گردد .
  • زمانی که از بیل صاف کن استفاده می شود مواد تقویت کننده چون کود ها نیز بهتر در زمین وارد شده و اثر می کند.
  • ممکن است مسیر های کشاورزی دچار خرابی شود که با این وسیله می توان جاده و مسیر را نیز هموار و قابل استفاده کرد.
  • آب را نیز می توان هدایت نمود و از هدر رفتن و ایجاد سیلاب جلوگیری کرد.

بیل های صاف کن تراکتور می تواند یا ساده باشد یا به طور هیدرولیکی طراحی شده باشد و نیروی اصلی برای انجام کار را از تراکتور دریافت می کند. به عرض های مختلفی وجود دارد و می تواند عرضی بین 1.3 متر تا 3 متر را پوشش دهد. عمقی حدود 15 الی 30 سانتی متر را نیز می توان توسط بیل صاف کن به وجود آورد.

بیل صاف کن های تراکتور در زراعت و امور دیگر

به طور خلاصه و مختصر تعدادی از کاربرد های بیل صاف کن های تراکتور نام برده می شود:

  • خاک برداری و رفع نا همواری و ایجاد سطحی یکنواخت
  • علاوه بر زمین های کشاورزی خاکی می تواند در شالیزار نیز کاربرد داشته باشد.
  • می توان با کمک آن برف روبی نیز انجام داد و مشکلات موقت جاده را نیز بر طرف نمود.
  • انواعی از آن با حالتی زاویه دار می تواند جهت شانه زنی و شیب بندی نیز به کار رود.
  • در سواحل و مکان های ماسه ای می توان یکنواختی و پاکسازی انجام داد.
  • در مکان های مورد نظر می توان با کمک آن مبادرت به جمع آوری چوب و موارد مشابه آن پرداخت

نصب کردن بیل صاف کن بسیار راحت است و بیشتر افراد قادر به انجام آن هستند اما بعد از خرید آن بنا بر درخواست مشتری توسط پرسنل نصب می گردد.

برای مشاوره در مورد محصولات و خرید با ما تماس بگیرید